Tablica obiektów
Obiektów tworzonych w locie używa się tylko raz. Aby na przykład utworzyć tablicę obiektów to należy najpierw określić strukturę obiektu, a następnie tworzyć nowe obiekty.
JS |
Wynik działania |
1. Utworzenie struktury obiektu
<script>
//to jest nasz konstruktor obiektu
function samochod (_il_drzwi, _marka){
this.ilosc_drzwi = _il_drzwi,
this.marka = _marka,
this.predkosc_obecna = 0,
this.przyspiesz = function(){
this.predkosc_obecna += 1;
},
this.przyspiesz_o = function( v ){
this.predkosc_obecna +=v;
},
this.toString = function(){
return 'marka: '+this.marka+
'<br />ilość drzwi: '+this.ilosc_drzwi+
'<br />prędkość obecna: '+this.predkosc_obecna+
'<hr>';
}
}
</script>
|
|
2. Tworzenie tablicy obiektów (samochodów). Nazwiemy tą tablicę flota
<script>
//a tutaj tworzymy tablicę obiektów o nazwie flota
var flota = new Array();
</script>
|
|
3. Dodajemy do flota pierwsze auto
<script>
// dodajemy do floty pierwsze auto
flota.push(new samochod(4, 'audi'))
</script>
|
|
4. Wyświetlamy pierwsze auto we flocie
<script>
//wyświetlamy pierwsze auto z floty
document.write(flota[0]);
</script>
|
|
5. Dodajemy do flota kolejne auto
<script>
// dodajemy do floty kolejne auto
flota.push(new samochod(2, 'opel'))
</script>
|
|
6. wyświetlamy wszystkie auta z flota
<script>
//wyświetlamy wszystkie auta z floty
for(i=0; i<flota.length; i++){
document.write(flota[i]);
}
</script>
|
|
6. przyśpieszamy opla we flocie
<script>
flota[1].przyspiesz_o(5);
document.write(flota[1]);
</script>
|
|