16c. Tablica obiektów

Tablica obiektów

Obiektów tworzonych w locie używa się tylko raz. Aby na przykład utworzyć tablicę obiektów to należy najpierw określić strukturę obiektu, a następnie tworzyć nowe obiekty.

JS Wynik działania
1. Utworzenie struktury obiektu
<script>
   //to jest nasz konstruktor obiektu
   function samochod (_il_drzwi, _marka){
      this.ilosc_drzwi = _il_drzwi,
      this.marka = _marka,
      this.predkosc_obecna = 0,
      this.przyspiesz = function(){
         this.predkosc_obecna += 1;
      },
      this.przyspiesz_o = function( v ){
         this.predkosc_obecna +=v;
      },
      this.toString = function(){
         return 'marka: '+this.marka+
             '<br />ilość drzwi: '+this.ilosc_drzwi+
             '<br />prędkość obecna: '+this.predkosc_obecna+
             '<hr>';
      }
   }
</script>
2. Tworzenie tablicy obiektów (samochodów). Nazwiemy tą tablicę flota
<script>
   //a tutaj tworzymy tablicę obiektów o nazwie flota
   var flota = new Array();
</script>
3. Dodajemy do flota pierwsze auto
<script>
   // dodajemy do floty pierwsze auto
   flota.push(new samochod(4, 'audi'))
</script>
4. Wyświetlamy pierwsze auto we flocie
<script>
   //wyświetlamy pierwsze auto z floty
   document.write(flota[0]);
</script>
5. Dodajemy do flota kolejne auto
<script>
   // dodajemy do floty kolejne auto
   flota.push(new samochod(2, 'opel'))
</script>
6. wyświetlamy wszystkie auta z flota
<script>
   //wyświetlamy wszystkie auta z floty
   for(i=0; i<flota.length; i++){
      document.write(flota[i]);
   }
</script>
6. przyśpieszamy opla we flocie
<script>
    flota[1].przyspiesz_o(5);
    document.write(flota[1]);   
</script>