<!doctype html> Własny objekt w locie sposób 2
Utworzenie obiektu w locie sposób drugi
Obiektów tworzonych w locie używa się tylko raz. Aby na przykład utworzyć tablicę obiektów to należy najpierw określić strukturę obiektu, a następnie tworzyć nowe obiekty.
JS |
Wynik działania |
1. Utworzenie obiektu w locie
<script>
var samochod = {
ilosc_drzwi : 4,
marka : "audi",
predkosc_obecna : 0,
przyspiesz : function(){
this.predkosc_obecna += 1;
},
przyspiesz_o : function( v ){
this.predkosc_obecna +=v;
}
}
</script>
|
|
2. wyświetlenie marki samochodu
<script>
document.write(samochod.marka);
</script>
|
|
3. Przyśpieszenie samochodu
<script>
samochod.przyspiesz();
document.write(samochod.predkosc_obecna+' km/h');
</script>
|
|
4. Przyśpieszenie samochodu o podaną liczbę km/h
<script>
samochod.przyspiesz_o(10);
document.write(samochod.predkosc_obecna+' km/h');
</script>
|
|
5. Dopisanie do obiektu samochod dodatkowej metody toString(). Metoda ta jest wykonywana jeżeli obiekt ma być przekonwertowany na String.
<script>
document.write(samochod+'<br /><br />');
samochod.toString = function(){
return 'marka auta: '+this.marka+
'ilość drzwi: '+this.ilosc_drzwi+
'prędkość obecna: '+this.predkosc_obecna;
}
document.write(samochod);
</script>
|
|