16b. Tworzenie obiektów w locie sposób 2

<!doctype html> Własny objekt w locie sposób 2

Utworzenie obiektu w locie sposób drugi

Obiektów tworzonych w locie używa się tylko raz. Aby na przykład utworzyć tablicę obiektów to należy najpierw określić strukturę obiektu, a następnie tworzyć nowe obiekty.

JS Wynik działania
1. Utworzenie obiektu w locie
<script>
   var samochod = {
      ilosc_drzwi : 4,
      marka : "audi",
      predkosc_obecna : 0,
      przyspiesz : function(){
            this.predkosc_obecna += 1;
         },
      przyspiesz_o : function( v ){
            this.predkosc_obecna +=v;
         }
   }
</script>
2. wyświetlenie marki samochodu
<script>
   document.write(samochod.marka);
</script>
3. Przyśpieszenie samochodu
<script>
   samochod.przyspiesz();
   document.write(samochod.predkosc_obecna+' km/h');
</script>
4. Przyśpieszenie samochodu o podaną liczbę km/h
<script>
   samochod.przyspiesz_o(10);
   document.write(samochod.predkosc_obecna+' km/h');
</script>
5. Dopisanie do obiektu samochod dodatkowej metody
toString(). Metoda ta jest wykonywana jeżeli obiekt
ma być przekonwertowany na String.
<script>
   document.write(samochod+'<br /><br />');
   samochod.toString = function(){
      return 'marka auta: '+this.marka+
             'ilość drzwi: '+this.ilosc_drzwi+
             'prędkość obecna: '+this.predkosc_obecna;
   }
   document.write(samochod);
</script>